Zalety i wady reklamy telewizyjnej

Telewizja jest ulubionym miejscem dla reklamodawców. Jako nośnik reklamy telewizja ma wiele zalet, nie jest jednak wolna od wad.
Przede wszystkim dużą zaletą telewizji jest jej masowy charakter. Ogląda ją praktycznie każdy człowiek. Drugą istotną zaletą reklamy telewizyjnej są te wszystkie możliwości, które można zastosować w celu przyciągnięcia uwagi odbiorcy.

Obraz, połączony z ruchem oraz z dźwiękiem daje reklamie telewizyjnej przewagę nad stabilną reklamą prasową czy też ograniczoną do dźwięku reklamą radiową. Telewizja przyciąga uwagę, zaś dobrze nakręcona reklama ma szansę szybko zdobyć uznanie w oczach konsumentów i przyczynić się do wzrostu ich zainteresowania reklamowanym produktem.

Reklama telewizyjna cieszy się również sporą wiarygodnością oraz prestiżem.
Do słabych stron reklamy telewizyjnej należą przede wszystkim jej znaczne koszty. Sporych nakładów wymaga już samo nakręcenie dobrego filmu reklamowego, dodatkowym obciążeniem finansowym są też koszty emisji.

Innym minusem reklamy telewizyjnej jest „zbyt ogólna” widownia, co zmniejsza szansę tych reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Innym minusem związanym z reklamą telewizyjną jest jest coraz większy udział w telewizji, zaś wielu widzów uważa za wyjątkowo uciążliwe i natarczywe przerywanie filmów reklamami.

Foto: http://pl.freeimages.com/photo/remote-control-1-1313026