Reklama i jej główne cele

Dla wielu z nas reklama jest narzędziem, które ma spełniać jeden cel – pomagać w zwiększaniu sprzedaży wybranego produktu lub usługi. Błędne jest jednak zakładanie, że rola reklamy ogranicza się tylko i wyłącznie to spełniania takiej roli. Jak jest w rzeczywistości?

Jakie zadania spełniać ma reklama?
Celem reklamy jest m. in. zwiększanie sprzedaży. Warto jednak podkreślić, że ten cel tylko z pozoru jest celem najważniejszym. Istotnym zadaniem reklamy jest przecież i kreowanie pozytywnego wizerunku danej marki, i utrwalanie jej w świadomości konsumentów. To bardzo ważne zadania, z których dobra reklama musi się wywiązywać.

Dzięki dobrze prowadzonej kampanii reklamowej, dana marka może pozyskać wielu stałych, lojalnych klientów. To niezwykła wartość dla każdego przedsiębiorcy. Co ważne, reklama może też przyciągnąć do danej marki tych konsumentów, którzy do tej pory stawiali na innych producentów lub usługodawców.

Dobrze przygotowana reklama może zatem przynieść znacznie więcej korzyści, niż chwilowe zwiększenie sprzedaży. Wszak pozytywny stosunek klienta do danej marki to cel, w realizacji którego dobra i skuteczna reklama powinna pomagać przedsiębiorcy na każdym kroku.

Foto: http://pl.freeimages.com/photo/coke-1483373