Spersonalizowane reklamy są podstawą marketingu XXI wieku. Bardzo ważne jest, aby umieć odpowiednio wykorzystać potęgę reklamy w taki sposób, aby trafiała do odpowiedniego odbiorcy i w sposób efektywny wpływać na jego zachowania.
Umiejętność dobierania reklam i odpowiedniego zarządzania nimi jest kluczowa do osiągnięcia zamierzonych celów a co za tym idzie zwiększenia zysków ze sprzedaży. Stosując rozwiązania Digital Signage należy jednak pamiętać o wielu istotnych kwestiach, które dotyczą zarówno stosowanego sprzętu jak i wielu pokrewnych zagadnień. System wyświetlania informacji wymaga bo stosowania specjalnych monitorów, które są przystosowane do pracy ciągłej oraz cechują się dużą jasnością obrazu, wyposażone są w możliwość podłączenia sieci LAN lub WLAN oraz jako że są to monitory, przedsiębiorstwa które z nich korzystają nie muszą wnosić opłat abonamentowych, ponieważ urządzenia te nie są telewizorami.
Bardzo ważne jest również aby za pomocą sieci można było niezależnie z jakiego miejsca zarządzać monitorami i kontrolować Ich pracę. Jest to bardzo ważne zarówno z zakresu bezpieczeństwa pracy monitorów jak i ogólnej wygody zarządzania. Dzięki odpowiednio dobranym systemowi zarządzania treścią system wyświetlania informacji na którym opiera się technologia Digital Signage może działać sprawnie i wygodnie. Szereg czujników pozwala między innymi na monitorowanie parametrów pracy, kontrolę poprawności przesyłania obrazu, monitorowania ewentualnych uszkodzeń w monitorach czy modyfikowania wyświetlanych elementów. Niekiedy monitory wyposażone są w szereg dodatkowych czujników, które odpowiadają za obserwacje otoczenia i większy kontakt z klientem.
Mogą bowiem reagować na ruch i wyświetlać reklamy dopiero po jego wyryciu, mogą monitorować warunki i wyświetlać produkty idealne dla danej pogody oraz mogą wyświetlać reklamy na podstawie płci odbiorcy. Ważny jest również, aby system wyświetlania informacji był odpowiednio przygotowany jeśli chodzi o ewentualne zmiany oraz dawał możliwość ingerencji w wyświetlaną treść. Bardzo przydatne jest również stosowanie urządzeń które odpowiadają za tworzenie treści, ponieważ są wtedy kompatybilne z programami odtwarzającym i nie ma problemu z reklamowaniem treści które stworzyliśmy.
Wybierając rozwiązania Digital Signage, należy pamiętać o stosowaniu wyłącznie najwyższej jakości urządzeń, ponieważ tylko one gwarantują zadowolenie i długoletnie działanie bez awarii. W innych przypadkach bardzo często szybko ulegają awariom i mogą mieć problemy z działaniem. Technologia reklam na tyle uległa zmianie, że w dzisiejszych czasach stała się nieodzowna jeśli chodzi o nasze życie. Bardzo często to reklamy decydują o tym co wybieramy, co jemy, co nam się podoba oraz jaki mamy gust. Skuteczne używanie reklamy może sprawdzić, że będziemy znacząco wpływać na społeczeństwo oraz jego zachowanie. Zbierając więc technologię za pomocą której będziemy reklamować swoją firmę lub świadczyć usługi innym, powinniśmy dokładnie przeanalizować jak cały system będzie działał i jak może wpływać na odbiorców. Tylko to będzie gwarancją zysków i sukcesów w branży.