Potrzeby konsumenta: co warto o nich wiedzieć?

Wiedza na temat tego, w jaki sposób zachowują się nasi potencjalni klienci, może nam w znacznym stopniu ułatwić prowadzenie własnego biznesu. Klienci i ich potrzeby są też ważnym zagadnieniem dla tych, którzy chcą tworzyć skuteczne reklamy. Cóż zatem warto wiedzieć na temat potrzeb naszych klientów?


Uświadomienie sobie potrzeby to jedno z najważniejszych zachowań ze strony naszych klientów. Z wielu potrzeb nie zdają sobie oni sprawy, niezbędne zatem staje się uruchomienie tych bodźców, które pomogą im w uświadomieniu sobie, czego potrzebują a danej sytuacji. Rolę takiego bodźca odgrywają zazwyczaj reklamy. To one sprawiają, że nasz potencjalny klient uświadomi sobie czego mu brakuje. Prostym przykładem są tu gazety, które kupują osoby szukające konkretnych wiadomości.

Gdy ktoś jest spragniony, szuka napojów gaszących pragnienie, z kolei dla osoby głodnej ważne są te informacje, dzięki którym będzie mógł szybko zdobyć pożywną przekąskę. O tym, czy nasi potencjalni klienci uświadomią sobie konieczność zaspokojenia konkretnej potrzeby, decyduje jednak wiele czynników. Reklama staje się tu jednym z najbardziej istotnych bodźców, a jej odpowiednie wykorzystanie może każdemu przedsiębiorcy przynieść wiele korzyści. Ważne, by trafiła w odpowiednim czasie i miejscu do odpowiedniego człowieka i uświadomiła mu, czego jeszcze w danej sytuacji potrzebuje.

Foto: http://pl.freeimages.com/photo/shopping-cart-3-1546160