Radiowa reklama

Masowe media to jedno z ulubionych narzędzi, którymi posługuje się współczesna reklama. Umiejętnie wykorzystane media mogą zapewnić popularność reklamie.

Dotyczy to nie tylko telewizji, ale i radia oraz prasy. I chociaż radio dość długo było przez twórców reklamy lekceważone, doceniono jego zalety zmieniając je w skuteczne narzędzie reklamowe.

Radio ma bardzo duży wpływ na ludzką psychikę. Odpowiedni sposób mówienia sprawia, że radiowe komunikaty są postrzegane jako bardziej atrakcyjne, zaś im szybszy komunikat – tym większa szansa na to, że zostanie on zapamiętany przez słuchaczy. Mowa w radiu ma ogromne znaczenie, jest też lepiej rozumiana i zapamiętywana przez słuchaczy. I na tym właśnie polega przewaga radia nad telewizją, w której większa rolę odgrywa obraz.

Radio to zatem konkretny przekaz oraz informacje, zaś w komunikacie najważniejszy staje się sposób mówienia. Liczne badania, które już w latach 60-tych prowadzono odnośnie wpływu radia na ludzkie postawy, potwierdzają jego skuteczność w tej dziedzinie. I choć dopiero w latach 90-tych reklama wkroczyła na dobre do radia, dziś jest ono uważane za jeden ze skuteczniejszych nośników reklamy.