Kampania bannerowa i opłaty z nią związane

Bannery reklamowe mają dotrzeć do jak największej liczby internautów i zachęcić ich do skorzystania z określonej oferty lub zakupu promowanego towaru. Aby osiągnąć taki efekt niezbędna jest dobra i skuteczna kampania. Niestety, kampania bannerowa wiąże się z pewnymi kosztami, które warto jednak ponieść w celu wypromowania swej działalności i pozyskaniu nowych klientów.


Jakie opłaty są związane z prowadzeniem kampanii bannerowej w Internecie?
Obecnie na rynku stosowane są róże formy związane z opłatami za kampanię bannerową prowadzoną w Internecie. Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest opłata pobierana za liczbę kliknięć w dany banner reklamowy (CTR).

Innym powszechnie stosowanym rozwiązaniem jest opłata uzależniona od wyników prowadzonej kampanii. Reklamodawca płaci wówczas za konkretne rezultaty, np. za dokonanie zakupu lub wypełnienie ankiet. Zdarza się, że opłaty są pobierane za liczbę wyświetleń bannera (CPT).

Innym rozwiązaniem jest wprowadzanie opłaty jednolitej. W takim przypadku opłata jest związana z okresem, przez jaki dany banner reklamowy będzie wyświetlany na danej stronie internetowej. Cena jest ustalona z góry i niezależna od rezultatów.