Sukces w biznesie

W związku z nienajlepszą kondycją naszego rodzimego rynku pracy, coraz więcej ludzi decyduje się na założenie własnego biznesu. Trzeba stwierdzić z przykrością, że zdecydowana większość z nich znika z rynku w stosunkowo niedługim czasie po pojawieniu się na nim. Co zatem odróżnia tych przedsiębiorców, którym się udało od pozostałych? W filmie „Revolver” Ray Liotta powiedział, że kluczem do sukcesu w każdym biznesie jest jedno zasadnicze pytanie: „Co ja będę z tego miał?”.

Nie sposób się z nim nie zgodzić, jednak tylko połowicznie, ponieważ dbanie o własne interesy jest oczywiście wymogiem koniecznym. Jednakże nie należy tez zapominać, że produkt lub usługa przez nas oferowana powinny być wysokiej jakości, a zarazem charakteryzować się konkurencyjną ceną.

 

Najlepiej, jeśli nasz pomysł na biznes dotyczy gałęzi rynku, która ciągle pozostaje dziewiczą lub przynajmniej nie jest zbyt mocno wyeksploatowana. Wtedy nasze szanse na sukces w biznesie zdecydowanie rosną, ponieważ innowacyjne pomysły są zawsze w cenie. Jeśli jednak decydujemy się działać w branży obleganej, to powinniśmy się zastanowić, w jaki sposób sprawić, że nasza oferta będzie wyróżniać się na tle ofert konkurencji, a co za tym idzie – będzie dla klienta bardziej atrakcyjna.

Foto: http://pl.freeimages.com/photo/competition-1168637