Jakie formy może przybierać reklama w wyszukiwarkach internetowych?

Reklama w sieci jest dla wielu przedsiębiorców przepustką do wielkiej kariery oraz szansą na osiągniecie sukcesu. Bez reklamy online trudno dziś prowadzić własny biznes. Nic więc dziwnego, że marketing internetowy staje się dla wielu przedsiębiorców podstawą w działaniach promocyjnych.

Jednym z najważniejszych elementów jest tu reklama w wyszukiwarce, czyli popularny SEM. I choć rynek wyszukiwarek jest dość szeroki, większość z nas skupia się na tej najważniejszej i najbardziej popularnej. To Google – wyszukiwarka, w przypadku której SEM rządzi się własnymi prawami.

Jakie formy zazwyczaj przybiera tu reklama?
Dla tych, którzy chcą zainwestować w proste narzędzie, wygodną propozycją jest skorzystanie z płatnego programu reklamowego Google. To Google AdWords. Kampania reklamowa jest tu prowadzona za pomocą tradycyjnych reklam, wyświetlanych według zasad określonych przez klienta.

Druga formą reklamy, nieco bardziej zakamuflowaną, jest SEO.
Czym jest SEO? To pozycjonowanie, polegające na podejmowaniu takich działań, które mają wpłynąć na wysoką pozycję firmowej strony w wyszukiwarce. By pozycjonowanie było skuteczne, niezbędne staje się prowadzenie długotrwałej i konsekwentnej kampanii. SEO cenione jest za trwałe rezultaty oraz za to, że wielu odbiorców nie traktuje pozycjonowania jako reklamy.

Google AdWords cieszy się z kolei powodzeniem za łatwość obsługi i szeroki zasięg. I choć taka reklama jest płatna, wielu przedsiębiorców decyduje się skorzystać z takiego właśnie rozwiązania.

Foto: http://pl.freeimages.com/photo/spiral-staircase-1217205