Aby prowadzić działalność gospodarczą trzeba mieć odpowiedni plan działania, czas i silną osobowość. Zaczynamy małymi kroczkami od zdefiniowania tego czym nasza działalność ma się zajmować.
Jeżeli już wiemy czym nasza działalność będzie się zajmować składamy wniosek do centralnej informacji o działalności gospodarczej. Możemy to zrobić elektronicznie (co jest dużo wygodniejsze) lub tradycyjnie (przez złożenie dokumentów w urzędzie gminy).
Aby nasza firma znalazła się w rejestrze centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej należy podać:
- adres firmy
- NIP, PESEL
- adres mail, telefon komórkowy,
- kod działalności składający się z pięciu znaków ułożonych według Polskiej klasyfikacji działalności
- rodzaj opodatkowania
- dane rachunków bankowych
- datę rozpoczęcia działalności
Bardzo dużym ułatwieniem dla wszystkich przyszłych przedsiębiorców jest na pewno to że, rejestrując swoją firmę w rejestrze centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej w urzędzie miasta lub gminy jednocześnie zgłasza to nas do ZUS/KRUS, GUS i naczelnika urzędu skarbowego.
Po złożeniu wniosku do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej przedsiębiorca może zacząć pracować. Przy prowadzeniu działalności gospodarczej niezbędnie będzie również:
- program do fakturowania umożliwiający wystawienie wszystkich rodzajów faktur w różnych językach i walutach
- moduł CRM służący do zarządzania relacjami między kontrahentami czy planowaniem zadań w firmie
- system do zarządzania gospodarką magazynową
- możliwość wysyłki e-deklaracji dzięki integracji między Ministerstwem finansów a e-ZUS
- prowadzenie kilometrówki do PIT i VAT
- tworzenie i wysyłanie raportów JPK
- możliwość prowadzenia ewidencji środków trwałych
- prowadzenie ewidencji czasu pracy
- rozliczanie pracowników
Jest wiele obowiązków którymi musi się zająć przedsiębiorca. Trzeba być jednak konsekwentnym i biec do wyznaczonych celów. Prowadzenie przedsiębiorstwa na pewno nie jest łatwym zadaniem ale ta ciężka praca na pewno nam się opłaci.