Jak radzić sobie z trudnymi klientami?

Każdy, kto przepracował w obsłudze klienta choćby kilka miesięcy doskonale wie jak ciężka jest to praca. Polacy generalnie są trudnym narodem. Jesteśmy zamknięci w sobie, mało kontaktowi, dużo narzekamy, nie ufamy innym.

Być może właśnie dlatego wielu osobom trudno jest chociażby przedstawić ofertę nie mówiąc już o skutecznej sprzedaży. Część polskich klientów odreagowuje trudne czasy komuny kiedy to obsługa klienta była bardzo słaba.

Dzisiaj te osoby uważają, że wszystko im się należy, targują się bez skrupułów, bywają aroganckie. Z każdym jednak klientem można sobie poradzić. Sprzedawca bez względu na sytuację powinien zachowywać się kulturalnie. Jeśli klient unosi się, krzyczy należy mówić do niego spokojnie i coraz ciszej wtedy i on się uspokaja.

Zawsze aby móc sobie zjednać klienta trzeba pokazać swój profesjonalizm. Sprzedawca musi bardzo dobrze znać produkt, który oferuje. Nie wystarczy jednak wymienić jego cechy. Cała sztuka polega na tym aby pokazać klientowi jakie korzyści on sam uzyska kupując dany produkt.