Co warto wiedzieć o sloganach reklamowych?

Dzięki niemu reklama ma się lepiej zapisać w pamięci odbiorców i skuteczniej przyciągnąć ich uwagę. Dobrze dobrany, może zwiększyć efektywność reklamy i przynieść nam sporo korzyści. Musimy jednak uważać, gdyż źle dobrany slogan może nam poważnie zaszkodzić i sprawić, że nasza reklama nikogo do naszej firmy nie przekona.

Dlaczego slogan reklamowy ma tak wielkie znaczenie? Bo to on pomaga firmom swój image i zaistnieć na stałe w świadomości klientów.
Teoretycznie reklama bez sloganu obejść się nie może, choć czasem jego korzyści są minimalne. Znane są i takie reklamy, w przypadku których slogan stał się przyczyną sporych problemów, a firma nie tylko nic dzięki niemu nie zyskała, lecz odwrotnie – sporo straciła. Umiejętność korzystania ze sloganów jest zatem podstawą dla tych, którzy chcą się sprawdzić w świecie reklamy. Kiedy warto z niego korzystać?

Slogan rewelacyjnie sprawdza się w chwili, gdy reklama skupiona jest na nowym, wchodzącym na rynek produkcie. W innych przypadkach specjaliści od reklamy nie polecają tego stosowania. Lepiej też rezygnować ze sloganu w chwili, gdy nie ma się nań ciekawych pomysłów. Lepszy jest już brak sloganu, niż slogan nijaki, a nawet śmieszny. Ze sloganów często rezygnuje się w przypadku przedmiotów związanych z codziennym funkcjonowaniem, z kolei często pojawia się on w chwili, gdy reklama dotyczy dóbr określanych mianem luksusowych.

Tu odpowiednie hasło reklamowe, podkreślające wyjątkowość danego produktu, może się okazać strzałem w dziesiątkę i kluczem do sukcesu.