Szkolenia sprzedażowe

Jako kierownik sprzedaży, dyrektor lub założyciel, Twoim zadaniem jest zapewnienie zespołowi sprzedaży narzędzi, których potrzebują, aby odnieść sukces. Bez efektywnych procesów i technik szkoleniowych w zakresie sprzedaży grasz w zasadzie w wielką grę ze swoimi wartościami i strategiami. Szkolenia sprzedażowe to ważny klucz do sukcesu. To, czego nauczysz swoich pierwszych pracowników, może zostać poprawnie przekazane i wykorzystane.

Dobrane techniki szkoleniowe

Odpowiednie szkolenia dla sprzedawców w zakresie sprzedaży pozwolą Ci zebrać całą swoją wiedzę, doświadczenie, sztuczki i strategie sprzedaży w łatwo przyswajalny format dla nowych pracowników lub dla tych, którzy powinni się podszkolić w tej materii.
Możesz przyjrzeć się sprawdzonym, najlepszym praktykom w zakresie szkoleń sprzedażowych, aby upewnić się, że Twój zespół jest przygotowany na prawdziwy sukces.

Twoje szkolenie sprzedażowe może obejmować wszystko, od wdrażania nowych pracowników do rozwijania ich umiejętności, ustalania kryteriów, według których będą się zmieniać i dostosowywać do rynku. Jeśli potrafisz to wszystko zrobić, będziesz składać elementy składowe niepowstrzymanej maszyny sprzedażowej.
To niemałe zadanie. Zastanów się więc krok po kroku, zaczynając od oceny własnego zespołu, znalezienia odpowiednich metod prowadzenia szkoleń sprzedażowych, a na końcu szkoleń sprzedażowych, których Twój zespół potrzebuje, aby odnieść sukces.

Ocena zespołu

Podczas oceny jakości zespołu sprzedażowego napotyka się zazwyczaj 8 pytań:

  1. Jaka jest Twoja propozycja wartości? Brzmi prosto, ale jest zaskakujące, jak trudno jest niektórym firmom jasno wyjaśnić, dlaczego klient powinien wybrać je zamiast konkurencji. Szkolenie sprzedażowe online czy na miejscu może pomóc zbudować odpowiedź na to pytanie.

2. Czy masz jasny proces sprzedaży? Jeśli tak to czy działa tak, jak powinien? Jeśli włożysz w to więcej zasobów, czy urośnie, czy wyrwie się z presji? Jeśli potrzebujesz pomocy szkolenia sprzedażowe to coś w co warto zainwestować czas i pieniądze.

3. Czy uważasz, że koszty sprzedaży są tam, gdzie powinny? Czy Twoja sprzedaż wysysa Twoje zyski? Dlaczego uważasz, że Twoje koszty są do zaakceptowania? Czy porównujesz ze standardem branżowym czy mapujesz do przewidywanej sprzedaży?

4. Jakie kluczowe mierniki używasz do śledzenia efektywności sprzedaży? Czy mierzysz, to co należy zmierzyć? Czy te liczby są łatwo dostępne na pulpicie nawigacyjnym, aby upewnić się, że jesteś na dobrej drodze? Nie możesz tak naprawdę zoptymalizować wyników, jeśli nie wiesz, którą dźwignię masz pociągnąć.

5 .Co robisz, aby zwiększyć swój lejek sprzedaży i / lub zwiększyć współczynnik zamknięć? Czy masz jasny plan wzrostu sprzedaży? Czy wiesz, gdzie szukać nowych potencjalnych klientów, gdy studnia wyschnie?

6. Czy wynagrodzenie za sprzedaż napędza właściwe zachowania? Wiemy, że wynagrodzenie jest silnym czynnikiem motywującym zespoły sprzedażowe, ale czy struktura premii napędza właściwe działania? Czy wartość jest wystarczająca, aby Twój zespół sprzedażowy mógł dążyć do osiągnięcia swoich celów sprzedażowych?

7. Jak wykorzystujesz zmiany na rynku? To zmieniający się świat, w którym co miesiąc pojawiają się nowi konkurenci i rozwiązania. Co robisz, aby eksperymentować?

8. Czy masz odpowiednich ludzi? Twój zespół powinien być Twoją największą siłą. Czy oni są? Jeśli nie, dlaczego? Czy chodzi o ludzi, kulturę czy szkolenie?

Pamiętaj! Szkolenia sprzedażowe i znalezienie odpowiedniego programu szkoleniowego w zakresie sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla Twojej skuteczności w kontaktach z klientami. Program szkolenia sprzedażowego powinien nauczyć Cię wszystkich aspektów sprzedaży, od zbliżania się do potencjalnych klientów, aż po zamknięcie sprzedaży.